אשה בזכות עצמה / ד"ר רבקה נרדי – "מודן", 1989

זהו ספרה הראשון של ד"ר רבקה נרדי שפורסם לציבור הרחב ב1989, הפך במהירות לרב מכר ונמכר עד היום, למרות שחלפו מיום פרסומו כבר למעלה מעשרים וחמש שנים.

עם השנים "אישה בזכות עצמה" הפך להיות ספר חובה לנשים במגוון גילאים רחב ביותר, נשים שגילו כי מצוקתן האישית נטועה עמוק בהסדרים חברתיים ישנים וכי יש בידן את הבחירה לקחת את הגה חייהן בידיהן, לחולל שינוי.

זה ספר מקורי פורץ דרך בהוויה הישראלית, על נשים ועבור נשים הבוחרות בגישה החלטית-אסרטיבית כדרך חיים. בחירתן היא תהליך צמיחה איטי המבוסס על חוויות חיים אישיות הנבחנות באמצעות הדרכה ולימוד עצמי.

להיות אישה החלטית, אישה אסרטיבית, פירושו:

- לקחת את הגה החיים בידייך – בכול שלב משלבי החיים.
- להיות מודעת לצרכייך, לשאיפותייך, לחלומותייך, ולפעול בתבונה, בשיקול דעת רציונאלי – למימושם.
- להתבונן באומץ פנימה, בהרגלים הישנים הנובעים ממסורות שמרניות על "איך אישה צריכה להיות ולחיות", ולהשתחרר מדעות קדומות ופחדים מלחץ חברתי.
- ללמוד להבין את מהותך הנשית ולהתחבר באהבה לנשים באשר הן.
- וכן להפסיק לפחד מאנשים שונים בחייך ולבטא את עצמך מתוך נאמנות לפנימיותך, לצרכים האישיים שלך, ועם זאת תוך כיבוד זכויותיהם של האחרים.

הספר עוסק בהיבטים שונים בחייהן של נשים תוך שהוא מציג גישות ודרכי התמודדות עם הקשיים והחסמים הפנימיים. החומר מבוסס על עשר שנות עבודת שטח של המחברת שבהן הדריכה אלפי נשים המייצגות את מירב שכבות האוכלוסייה. כמו כן רואיינו תשע נשים לצורך כתיבת הספר שדרכן הוצגו הנושאים המרכזיים.

מאז פרסומו של הספר ב1989 ועד היום הוא מהוה עבור נשים רבות ספר בסיס להתפתחות אישית ולסלילת דרכן לעצמאות.

לרכישת הספר, לחצו כאן

לקריאת חומר נוסף

ראיון עם ד"ר רבקה נרדי ועוד מומחים "נמוך יותר מים המלח" מאת כרמל זילבר מתוך "ידיעות אחרונות" 20.8.1997. - לקריאת הכתבה

"אישה בזכות עצמה" מאת ד"ר רבקה נרדי, הוצאת מודן 1989. מתוך "יש עניין"- עיתון אזורי, קרית אונו, אוגוסט 1989. - לקריאת הכתבה