הרצאה: איזון בין קריירה ומשפחה בשנת 2018

המודל הדולפיני סדנה למבוגרים
13 בפברואר 2018
הרצאה: קשר בינדורי – על יחסים במשפחה הגרעינית והמורחבת
18 בפברואר 2018

הרצאה: איזון בין קריירה ומשפחה בשנת 2018 / ד"ר רבקה נרדי

מן הצדק להביא דוגמאות גם על גברים הנקרעים בין חובות הקריירה לבין מחויבותם למשפחה. אכן. ובכול זאת, עם היד על הלב הבעיה העיקרית היא עדיין של האישה. העובדה שבמרבית משקי הבית הגבר מביא משכורת יותר גבוהה מכריעה את הכף. הזמן שלו יקר יותר – לצורכי הקריירה. הוא המפרנס הראשי. אבל זה יותר מסובך. כי גם במשקי בית שהאישה מרוויחה לא פחות מרבית התפקידים הביתיים על כתפיה. למה? "כי ככה". אנחנו שולחות את ילדינו הצעירים לגן ולבית הספר עם חום. אנחנו מתזזות בין שלל התפקידים. אנחנו נשחקות. הנזק הוא אישי וזוגי. הגברים שלנו חשים שטענותינו אליהם אינן צודקות. הם עושים את מיטבם. קשה להתווכח וגם למי יש כוח.

המאבק על הזמן הוא אישי וזוגי כאחד. אם לא נתעשת ונלמד לשתף פעולה ולפעול כצוות אנחנו בצרות. הניסיון מלמד שזוגות שהצליחו לעבוד כצוות ולפתור בעיות בראייה מערכתית שהיא מעבר למאבקי אגו – הצליחו בגדול. השחיקה בדרך כלל אינה בשל עומס פיזי אלא יותר בשל מתח, כאב, תסכולים ומפח נפש.משפחה מודרנית בימינו לא תוכל להימלט מעומס המשימות. ולכן היא נדרשת לראש יצירתי והרבה מודעות עצמית שתוביל את בני הזוג לעבודה ביחד. במקום תחרות – שיתוף. במקום מאבקי כוח – עזרה הדדית. נדגים בהרצאה זו אפשרויות לפתרונות יצירתיים.

יצירת קשר

לקריאת חומר נוסף:

לקריאה על זוגיות ואהבה - לחצו כאן לקריאת מאמרים על מנהיגות - לחצו כאן לקריאת מאמרים על זוגיות - לחצו כאן לקריאת מאמרים על מיגדר - לחצו כאן לקריאת מאמרים על נשיות - לחצו כאן לקריאת טור אישי של ד''ר רבקה נרדי על זוגיות - לחצו כאן לקריאת ציטוטים על נשיות מאת ד''ר רבקה נרדי - לחצו כאן לקריאת ציטוטים על נשים בעידן המודרני מאת ד''ר רבקה נרדי - לחצו כאן ראו מאמר דילמות בחייהן של נשים – אתגרים חדשים