ד"ר רבקה נרדי

ד"ר רבקה נרדי

בעלת תואר דוקטור בפילוסופיה מטעם UNION INSTITUTE, סינסינטי ארה"ב, עם התמחות בפסיכולוגיה חברתית ומגדר. מנהלת ומקימת מכון "דיאלוג" (1990), סופרת, מרצה, מנחת קבוצות ומטפלת אישית וזוגית. נמנית עם אנשי המקצוע המובילים בישראל בתחום הטיפול בזוגיות ובהעצמת נשים. כמו כן מטפלת בסוגיות קיומיות התפתחותיות של נשים וגברים במעגל החיים.

להלן דוגמאות לנושאים בהם ד"ר נרדי מטפלת:

משברים בזוגיות (גם בעקבות בגידה), שיפור התקשורת הזוגית, טיפול בקונפליקטים, העצמת נשים וגברים, אימון באסרטיביות אישית, התמודדות עם לחצים וחרדות, התמודדות עם דילמות בנישואים -פרק ב', התמודדות עם שינויים בקריירה ושינויים במעגל החיים - נשים וגברים, יחסי הורים ילדים בכל שלבי החיים, יחסים במשפחה כולל קשרים בינדוריים, בעיות בגיל המבוגר, יחסים בעבודה, אימון למנהיגות וניהול, איזון אחר בין קריירה ומשפחה ועוד.

בשנת 1978 פיתחה את המרכז הראשון בישראל לקידום האישה ויצרה מודל ישראלי חדשני של עקרות בית החוזרות לעבודה, ללימודים ולמעגל הפעילות. הניסיון שהצטבר בהפעלת המרכז סוכם בספר (עם שותפיה לפרויקט) שהופיע ב1981 בשם "אשה גם למען עצמה". בשנת 1983 הקימה יחד עם עוד שלוש שותפות את מכון נ.ו.ר.ה. באותן שנים נמנתה בין מעצבי תוכניות השתלמות הראשונות בארץ למנהיגות נשים, התמודדות נשים בעולם עבודה גברי וסקסיסטי וקידום מעמדן של נשים. כמו כן פעלה כמנהלת וכמנחה מקצועית במסגרות ציבוריות ופרטיות לקידומן של נשים.



משנת 1988 מופיעה ד"ר נרדי, מעת לעת, בתוכנית הרדיו של דנה הררי "עולמו של האדם המבוגר" וכיום בתוכנית "פגישת מחזור" (ברשת א'), בסוגיות שונות. כמו כן ממשיכה להתראיין בערוצי הטלביזיה השונים, בעיתונים היומיים, בירחוני נשים ובכתבי עת מקצועיים בנושאי מומחיותה.

רבקה מרצה ומנחה בנושאי מומחיותה במסגרות ציבוריות, באירועים מקצועיים ובכנסים ישראליים ובינלאומיים.

רבקה וחן מופיעים יחדיו בהרצאות משותפות בהן מוצגות התמודדויות שונות עם דילמות בנושאים הבאים: "זוגיות, פרק א', זוגיות פרק ב' (הפקה משותפת עם הפסיכולוג חיים עמית "שלושה על פרק ב'), יחסי הורים ילדים, ועוד. ד"ר רבקה נרדי מרצה בנפרד על סוגיות התפתחותיות שונות הנוגעות לעולמן של נשים – יחסי אימהות בנות, קריירה ומשפחה, אסרטיביות בעולם האישי והמקצועי, אמצע החיים, הגיל המבוגר ועוד.

בין השנים 2000 – 2009 פעלה רבקה, בהתנדבות, בהנהלת עמותת ש.י.ן - שוויון ייצוג לנשים, בקבוצת "אנואר" – שותפות נשים יהודיות וערביות ובהנהלת העמותה לשיוויון ושלום בין המינים.

משנת 2015, ניהלה רבקה צוות הרדיו מקבוצת "אנואר".

מכון דיאלוג הוקם על ידי ד"ר רבקה נרדי בינואר 1990

ב 1992 הצטרף ד"ר חן נרדי כשותף מלא ומאז הזוג נרדי מנהלים במשותף את המכון.
השם "דיאלוג" מייצג תפיסת עולם שבבסיסה האמונה כי דרך הדיאלוג היא ראויה להשגת מטרותינו האנושיות – בינינו לבין עצמנו, במגענו עם זולתנו, בזוגיות, בהורות, בקריירה, בעבודתנו הציבורית או הפוליטית. אנו מאמינים כי דיאלוג יכול להתקיים בתנאים של הוגנות, שוויון וכבוד בין אנשים, נשים וגברים.

הרקע לתפיסת עולמנו המקצועית

כל אחד מאיתנו הגיע לתפיסתו המקצועית לאחר מסע אישי שהושפע מהמהפכה במעמדן של נשים במאה העשרים. השינוי ביחסי נשים גברים השפיע על כל אורחות חיינו כמו גם שפתנו המקצועית. אנו מאמינים כי דיאלוג שוויוני ומכבד בין אישה וגבר הוא תנאי הכרחי להפנמת הרעיון הדמוקרטי ולהפחתה משמעותית ברמת האלימות בחברה.

אנו סבורים כי זוגיות בלתי שוויונית שיש בה שולט ונשלט, ומאופיינת באלימות, הינה גם סיבה וגם תוצאה של חברות אלימות ומשטרים עריצים. דרך הדיאלוג תורגמה על ידינו למודל הדולפיני אותו פיתחנו בראשית דרכנו (1992) והמבוסס על שלושה "יועצים" פנימיים – "הסרדין", "הכריש" ו"הדולפין" . דרך הדיאלוג המתנגשת לא פעם עם מציאות של יחסי כוח – בארגוני העבודה, במערכות היררכיות וכמובן ביחסי נשים גברים מייצגת את האמירה המרכזית שלנו בעבודתנו – בטיפול אישי וזוגי, בסדנאות, בהרצאות ובעבודתנו הציבורית.

חידוש במכון "דיאלוג" - חיבור בין אמנות ופסיכולוגיה

בעקבות פרסום ספר השירה של בננו, בן נרדי, "הבזקים של תפיסה מדויקת" נולד מופע בשם זה, ביוזמתה של רבקה, שנתן ביטוי פיוטי ומוסיקאלי לרעיונות האישיים והמקצועיים שלנו. מופע זה הוא ראשון בפיתוח הרעיון שפסיכולוגיה ואמנות יכולים להיות משולבים זה בזה ולהשפיע על חיינו.

ספרי ד"ר רבקה נרדי 1981 – 2021




ספרי ד"ר רבקה נרדי

1. "שבע פנים לאשה", ד"ר רבקה נרדי , פרדס הוצאה לאור, 2023

2. "מחשבות ותמונות לעת ערב" , ד"ר רבקה נרדי -טקסטים, עדנה ברנע-ציורים,"הדים", 2023.

3. "הרומן האחרון של קלרה ברון" , ד"ר רבקה נרדי, (נובלה וסיפורים קצרים),"הדים", 2021.

4. "רציתי יותר" , ד"ר רבקה נרדי, ”הדים", 2021.

5. "מה שאנחנו מרגישות", ד״ר רבקה נרדי, טלי נרדי, ״הדים״, 2020.

6. "כל יום בשעה 11:15" (רומן), ד"ר רבקה נרדי, "הדים", 2016.

7. "אור מריר" (קובץ סיפורים קצרים), ד"ר רבקה נרדי, "הדים", 2013.

8. "את לא נראית בכלל" (רומן), ד"ר רבקה נרדי, "הדים", 2011.

9. "שיחה זוגית", ד"ר רבקה נרדי, ד"ר חן נרדי, "הדים" , 2010, 2012.

10. "זר יקר שלי" (רומן), ד"ר רבקה נרדי, "פרדס הוצאה לאור", 2008.

11. "נשים חסרות מנוח: שיח נשים בדרכן לשוויון", ד"ר רבקה נרדי, "פרדס הוצאה לאור", 2007.

12. "להיות דולפין – התמודדות עם תוקפנות וחולשה בזוגיות, בהורות, בעבודה ובצבא" , ד"ר רבקה נרדי, ד"ר חן נרדי, מודן, 2006.

13. "ליאורה" (רומן), ד"ר רבקה נרדי, ברקאי ספרים, 2004.

14. "זוגיות בסערה", ד"ר רבקה נרדי, הקיבוץ המאוחד, 2003.

15. "איתך בגובה העיניים", ד"ר רבקה נרדי, מודן, 1996.

16. "נישואים שניים", ד"ר רבקה נרדי, מודן, 1994, 2005, 2014.

17. "גברים בשינוי", ד"ר חן נרדי, ד"ר רבקה נרדי, מודן, 1992, 2017.

18. "בין העונות: על נשים באמצע החיים", ד"ר רבקה נרדי, מודן, 1991.

19. "אשה בזכות עצמה", ד"ר רבקה נרדי, מודן, 1989.

20. "אשה גם למען עצמה", (בשיתוף עם הדסה וסרצוג ורמי אבן טוב), המכון לאמצעי הוראה, משרד העבודה והרווחה, 1981.


בתהליך כתיבה: (1)"ריפוי הנפש", (2) "שבעים שמונים – יומן בדואט" (עם שרה באבד), (3)"שיחות על החיים, ניהול ומנהיגות" (עם ד"ר צחי פיינה).



לפרטים ולרכישה: ד"ר רבקה נרדי: 050-6323363

כתובת מייל: 4rivkanardi@gmail.com
 
קישור ל"ספרינו"