לקראת גיל חמישים נכנסה האישה לדיכאון. בכתה בימים ובלילות. חציית "הקו האדום" של הגיל לא נראתה לה אפשרית...
האיש פוטר מעבודתו. זה קרה סמוך לגיל הפרישה, בגיל חמישים ושמונה. הוא ידע שיקשה עליו למצוא עבודה חדשה. הוא שקע בעצב כבד שהפך לדכדוך שהעמיק לדיכאון עד שנזקק לתרופות הרגעה.
ארגז הכלי הרגשי: התמודדות עם אובדן ודחייה
"במרבית המקרים, רבים מהגברים הגרושים מתקשים להקים ולנהל בית משלהם לאחר שעזבו את הקן המשפחתי", אומר ד"ר חן נרדי, עובד סוציאלי, מטפל ושותף במכון "דיאלוג" יחד עם רעייתו ד"ר רבקה נרדי, ממחברי הספר "להיות דולפין – התמודדות עם תוקפנות וחולשה" (הוצאת "מודן 2006").
כתבי האישום ופסקי הדין נגד בכירים על הטרדה מינית, החל מהנשיא לשעבר קצב,
גבר בן 32 יוצא לדייט עם בחורה נאה. הכול זורם ביניהם היטב. כך על פי תחושות שניהם. אחרי הדייט החמישי הוא נעלם...
אישה כבת 33 מכירה גבר באתר הכרויות. הם קובעים להיפגש. מבחינתה היה ערב מהנה ביותר. כך גם הוא הגיב אליה. בשובה הביתה אחרי חצות היא נכנסת לאתר ההיכרויות ופוגשת אותו שם...
קראתי בעניין רב את הניתוח שעשתה למעננו פרופ' אווה אילוז על השתלטותם ההדרגתית של מושגים פסיכולוגיים על חיינו וכיצד אלו מפקיעים מחשיבתנו ערכים של צדק פוליטי ומוסר אנושי בסיסי על טוב ורע. (מוסף "הארץ", "כשפרויד יילך להפגנה", 15/6/2012). הרהרתי יחד איתה ובעקבותיה, הבאתי לדמיוני את התמונות שאני מכירה מעולם הטיפול, ואז נוכחתי ש........
רגעי חסד בין הורים לילדיהם הבוגרים מרגשים אותנו. אולי כי הם כה נדירים. לראות ולדמוע מהתרגשות. כמו לזכות בחוויה שלעולם תיתפס כמתנה יפה שזכינו לה.
ד"ר
ההרצאה זו ניתנה בכנס על טיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז ב 7 מאי 2012. ההרצאה מבוססת על ספר הילדים שכתב ד"ר חן נרדי: לחבק דולפין: איך להרגיע סרדינים וכרישים כשילדים מציקים" הוצאת הדים (2012) ועל ספרם של ד"ר רבקה נרדי וד"ר חן נרדי "להיות דולפין – התמודדות עם תוקפנות וחולשה בהורות, בזוגיות בעבודה ובצבא" (מודן 2006)
בהשראת "תחרות ויחסי כוח בין בני זוג", פרק חמישי, מתוך: "שיחה זוגית", מאת ד"ר רבקה נרדי וד"ר חן נרדי, "הדים", 2010, 2012
"היה היה פרופסור למתמטיקה מהסוג הנדיר שקשה מאוד למצוא היום.
המורה הגיע יום אחד לכיתה וראה את תלמידיו צועקים, מתנצחים ומעליבים זה את זה.
הוא ניגש ללוח, לקח גיר וצייר קו באורך מטר אחד.
הוא ביקש מהתלמידים להציע הצעות כיצד לקצר את הקו בכל דרך שהיא.
רובם הציעו למחוק מימין, משמאל, אחד הציע לקפל...
ואז הדגיש המורה: לקצר את הקו מבלי לגעת בו!
התלמידים נדהמו, חשבו, היה זה אתגר לא קל. הם התקשו למצוא פתרון.
המורה ניגש אל הלוח וצייר מעל הקו הקיים עוד קו, ארוך יותר מהקו שביקש לקצר.
המורה הוסיף: כדי "להקטין" מישהו, אינך צריך לפגוע או להעליב אותו...
פשוט עליך להגדיל את עצמך".