מה כואב לגברים בעולם העבודה / מאת ד"ר חן נרדי

הסונר הדולפיני – תרגיל אמפטיה זוגי / מאת בני הזוג ד"ר רבקה וחן נרדי
26 ביוני 2009
הזכות לתת ולקבל שירות דולפיני / מאת ד"ר רבקה וד"ר חן נרדי
15 ביולי 2009

מה כואב לגברים בעולם העבודה / מאת ד"ר חן נרדי

אחד המרכיבים המרכזיים של הזהות הגברית היא יכולת הפרנוס. המשוואה אני גבר = אני מפרנס", הופכת גברים רבים למכורים לעבודתם. התמכרות לעבודת-יתר הורסת את בריאותם הנפשית והפיזית של גברים ופוגעת פגיעה אנושה בזוגיות ובהורות שלהם. בשנים האחרונות אני מנחה קבוצות של גברים בשינוי.

http:/www.dialog-nardi.co.il/lp/lp.asp?DocID=237

 

במסגרת קבוצות אלו (סדרה בת 8 מפגשים בימי שישי) מביעים גברים את מצוקותיהם ומתמודדים עם אתגר השינוי בתחומי הזוגיות, ההורות, עולם העבודה ותחומים נוספים. בפניכם/ן ציטוטים מדבריהם של גברים בקבוצות "גברים בשינוי". מאמרון על קבוצות הגברים ניתן למצוא בקישור הבא: http:/www.dialog-nardi.co.il/Articles/Item.asp?Articles_ID=76&Articles_TypeID=2&MMID=83&DocID=175

 

· "מה זה האיחור הזה" שאל אותי הבוס בנוכחות כולם, הסברתי שאיחרתי מפני שלקחתי את בני לקופת חולים. הוא חייך את החיוך הציני שלו ואמר 'ואני חשבתי שאתה נשוי'. כולם צחקו.

 

· "השעה הייתה עשר וחצי בלילה. אשתי ואני שוחחנו על בעיית ההרטבה של הבן שלנו. הסלולרי צילצל והבוס שלי העסיק אותי בטלפון על שטויות חצי שעה. חזרתי לשיחה אבל אשתי כבר הלכה לישון".

 

· "אמרתי לבוס שלי שאני רוצה לצאת יותר מוקדם הביתה כי המשפחה שלי זקוקה לי. הוא אמר: "אנחנו בשוק תחרותי. אין מה לעשות המשפחה נפגעת. אם זה לא מתאים לך יהיו אחרים שיקפצו על המשרה שלך"

 

· "יצאנו לחופשה לכינרת. רציתי שזה יהיה פיצוי למשפחה על שעות ההיעדרות הארוכות שלי. התחייבתי לאשתי שלא אדבר עם הבוס בסלולארי במשך החופשה. באמצע הדרך קיבלתי אס אמ. אס. מהבוס 'תתקשר דחוף' , אצלנו אין דבר כזה לא לחזור לבוס … התקשרתי… השיחה איתו פשוט הרסה את אשתי… היא לא סלחה לי על הטלפון זה כל החופשה".

 

· "התקשרתי לבן שלי והסברתי לו שאני לא יכול לבוא למסיבה שלו בגן כי "יש לי משהו דחוף בעבודה". הוא בכה והלב שלי נשבר"

 

· "זה שאני לא נשוי ואין לי ילדים מאפשר לבוס שלי לצפות ממני להיות 24 שעות ביממה זמין לעבודה. יוצא מכך שפשוט אין לי זמן לצאת ולהכיר בחורות. אם זה יימשך אני לא יודע אם אוכל להתחתן ולהקים משפחה".

 

· "יצאתי לפנסיה וניסיתי להשתלב בחיים המשפחתיים. יום אחד ביתי הגדולה אמרה לי: 'היית כל החיים בעבודה ולא היית בבית, אז עכשיו אתה מתחיל להתערב לנו בחיים?'. זה היה כמו לחטוף סטירת לחי. פתאום קלטתי את ההחמצה הגדולה שלי. את השנים הכי יפות שלי נתתי לעבודה. הפסדתי את הילדים".

 

· "שכבתי בבית עם שפעת, אשתי הייתה בעבודה ונשארתי עם הילדים. הטלפון צלצל והבוס ביקש ממני לפתור בעיה ללקוח בחו"ל. בזמן שדיברתי עם הלקוח, הילדים שלי רבו והכו זה את זה. הפסקתי את השיחה עם הלקוח באמצע כדי להפריד ביניהם. באותו יום טלפן הבוס ונשף בי על "חוסר המקצועיות שלי".