שיתוף הגברים במאבק באלימות / מאת ד"ר חן נרדי

עופרת יצוקה בעזה – רשמים מהפגנת יחיד שלי מול משרד הביטחון – 31 דצמבר 2008 / מאת ד"ר חן נרדי
1 באוקטובר 2009
הפחד מבגידת בן/בת הזוג / מאת ד"ר חן נרדי
27 במרץ 2010

פורסם במכתבים למערכת ב"הארץ" – יום שישי 15 ינואר 2010


לאחר שנות פעילות רבות כעובד סוציאלי, כמטפל אישי וזוגי ומנחה קבוצות גברים,  וכמי שנמנה על מייסדי ומייסדות התנועה ל'גבריות חדשה' ו'התנועה לשוויון ולשלום בין המינים', – אני סבור כי שיתוף גברים במאבק נגד האלימות המינית ואלימות בכלל הוא הכרחי כדי למנף את המאבק באלימות.


גברים רבים נמנעים מלהתגייס לפעילות המכוונת 'לחנכם' או 'לתקנם' בתחום זה של מניעת אלימות, הם חוששים להיות מזוהים כמי שסובלים מבעיית אלימות ולהיכנס למסגרות מטפלות. כדי לעקוף את המוקש הזה יש לפנות אל הגברים כאל "פותרי בעיות"  כ"מסייעים לנשים", ולא כ"תוקפי נשים".
גברים שיתנדבו לפרוייקט יעברו סדנת הדרכה שתכשיר אותם לתפקידם ותקנה להם כלים אישיים להתמודדות עם הפוטנציאל האלים הגלום בהם. המטרה היא לייסד קבוצות גברים, שייזמו ויתמכו במאבק למניעת אלימות מינית ואלימות בכלל.


בשלב ראשון תצא מטעם משרד הרווחה פנייה לכלל ציבור הגברים בישראל, (כולל גברים שהם לקוחות של שירותי הרווחה) להתנדב למהלך חדשני של פעילות למניעת אלימות בדרכים לא אלימות. ייערכו שיחות עם נערים וגברים במוקדי בילוי והתכנסות של בני נוער, מפגשים בבתי הספר, חלוקת חומר כתוב, הזמנה לסדנאות או לפעילות לימודית אחרית, ועוד.


אני מאמין כי פנייה כזאת תניב תוצאות טובות מפני שהיא מתמקדת בכוחות וביכולות של הגבר ומדגישה את תרומתו למאבק באלימות ואת היותו חלק מפתרון בעיית האלימות ולא רק חלק מבעיית האלימות.