המלצתה של טליה פלד* לספרה של ד"ר רבקה נרדי, "כל יום בשעה 11:15"

סיגל אשל, עורכת הספר
18 במאי 2016
דברים על "אור מריר" , ספרה של ד"ר רבקה נרדי במסיבת השקת הספר, 23/10/13 מאת סיגל אשל, עורכת הספר
15 ביוני 2016

לא יכולתי לעצור. ספר מרתק וסוחף המביא את סיפורה של אלינור, אישה מצליחה, עצמאית, תכליתית, יפה ושולטת בחייה ובאותה נשימה אישה שחייה הרגשיים סגורים ,חתומים, ובעלי אופי נוקשה וקשוח. כזאת שהדברים "לא נוגעים בה ממש" .. אישה "ששכחה" הרבה דברים בתוכה בדרך לקרירה זוהרת ובדרך לעצמאות בכל מחיר. כדרך לרפא את עצמה או אולי להבין מחדש את מהלך חייה לקראת גיל 60 ובעקבות משבר, היא מוצאת את תמרה (פסיכולוגית ותיקה) ומבקשת שתכתוב את סיפור חייה מתוך כמיהה שתבין ותגלה את הנסתר מעיניה. המפגש בין שתי הנשים פורס סיפור מורכב שנגלה בהדרגה .סיפור אישי-רגשי-נפשי ויחד עם זאת סיפור תרבותי-חברתי.

 

למרות השוני הגדול בין אלינור לתמרה, הסיפור של אלינור מהדהד לחייה של המטפלת ומעלה בה שאלות ותהיות עמוקות לגבי חייה האישים, הזוגיים ונשיותה. בכתיבה יש מתח בלתי פוסק בין הגלוי לסמוי, בין המודע ללא מודע, בין הנאמר ללא נאמר, בין הרצון ובין הפחד לגעת ולדעת. .
הסיפור העלה בי מגוון רחב של רגשות ובעיקר סקרנות להמשיך את המסע עם הדמויות הראשיות והמשניות המתוארות בספר ושמשתקפות בתוכי.
סיומו של הספר מפתיע ופותח מחשבות חדשות לגבי מערכות יחסים, רגשות וההבנה שלנו את החיים של האחר. נותרתי עם הרבה חומר למחשבה ואהבה בלב.
על החוויה המשמעותית שזכיתי לחוות דרך כתיבתך העוצמתית, העמוקה והמרגשת ברצוני להודות לך הכותבת ד"ר רבקה נרדי.