איתך בגובה העיניים / ד"ר רבקה נרדי – "מודן", 1996

"באותו לילה גורלי חלמה על תפוח אדום ועגול. ובעודה משתאה על יופיו של התפוח, חשה את רעד העלים מתחתיה. הוא, הנחש, זוחל לעברה בשקט ובביטחה. הוא מביט בה כמי שיודע זה זמן רב את סודה, מוציא את לשונו הארוכה ומזמזם לה במתק שפתיו: "אכלי מהתפוח, יקירה, והגישי גם לבעלך. שם טמון עתידך. וכל השאר היסטוריה. בסך הכול רצתה לגלות עולם חדש. והכול האשימו אותה, שפיתתה אותו. ואחר-כך בא העונש הגדול" (מתוך:"אדם וחווה").

"אני מדברת, אתה אומר שאני מקטרת. אני שואלת, אתה אומר לי:"לא עכשיו". אני מבקשת לברר, אתה שואל :"בשביל מה לדבר כל-כך הרבה?" אני מספרת לך סיפור, אתה אומר לי "קצרי". אני מביאה בפניך בעייה, אתה קופץ עם פתרון. אני אומרת לך מה אני מרגישה, אתה אומר לי מה אני צריכה להרגיש. אני מעירה לך הערה, אתה צועק עלי, שלא אתערב. אני שואלת על כסף, אתה אומר לי שאני מבזבזת. אני אומרת לך, שאני עייפה, אתה מציע לי לעבוד פחות בחוץ. אני מבקשת את עזרתך בבית, אתה אומר לי, שאי אפשר, ובכלל אתה עובד קשה בחוץ :"מה את רוצה ממני...?" (מתוך "תקשורת").

"לפני שבוע רכשה כרטיס לסיינה. כרטיס פתוח. עכשיו כל שעליה לעשות הוא פשוט לארוז כמה חפצים ולקחת את עצמה לשדה-התעופה ולעוף מפה. הלילה הזה הוא הלילה. הלילה האחרון בבית הישן שלה. אין איש בבית. היא תיפרד מכל החפצים המוכרים. הלילה הזה, כמו ליל סליחות, תשלח תפילה, שייסלח לה, שייסלח לכולם. בארבע בבוקר עזבה את הבית". (מתוך "סיינה").

"איתך בגובה העיניים" הוא אוסף של שירים וסיפורים קצרים המביאים לביטוי נוקב את הכאב של אישה המבקשת חברות ואינטימיות עם גבר. כל שיר, כל סיפור מביא דמות נשית שונה. שלל הדמויות מתחברות לקול נשי חזק הזועק לשינוי. נשים שרוצות אהבה בגובה העיניים.

לרכישת הספר, לחצו כאן