נשים חסרות מנוח / ד"ר רבקה נרדי – "פרדס", 2007

האם השיוויון בין המינים פוגע באירוטיקה? האם הוא פוגע בתשוקה המינית שלנו, נשים וגברים כאחד? מה עושה הטכנולוגיה לאהבה? כיצד תרבות הצ'אטים, הסקס הוירטואלי, ההכרויות דרך האינטרנט ועוד כיו"ב מחליפים את האהבה הקלאסית?

האם ישנה תופעה של גברים הפוחדים מנשים חזקות? ממחוייבות? מיוזמה?

מדוע נשים כוחניות מחקות את דרך החיים הגברית המאצ'ואיסטית כאסטרטגיית הישרדות?

תופעת מיתוס היופי: כיצד מושגים ההולכים ומחמירים על יופי מקרקעים מחדש את הנשים להמשיך ולהתעסק עם עצמן – גופן, תדמיתן, מיניותן?

דילמת האחריות הקולקטיבית – האם על גברים לקבל על עצמם אחריות על דיכוי נשים?

מיהו הגבר "הפמיניסט", "הגבר החדש"?

כיצד עולם העבודה המודרני מחבל בהישגי הנשים על ידי חיזוק ושימור של קודים גבריים סקסיסטיים (הטרדות מיניות, שעות עבודה ארוכות, העדפת נשים צעירות ויפות, ועוד)? ערעור מיתוס האימהות – האם נשים מעיזות לפקפק בתפקיד הקדוש?

"נשים חסרות מנוח" הוא ספר על נשים המחפשות את דרכן הייחודית לחיים של שוויון וכבוד. כל אחת בדרכה, מונעת על ידי מציאות חייה. לפמיניזם פנים רבות. מציאות אתנית-כלכלית-לאומית-השכלתית-מעמדית וכמובן אישית, (גיל, היסטוריה אישית), יוצרים תרגומים מגוונים של הרעיון למציאות חיים ממשית.

לרכישת הספר, לחצו כאן

לקריאת חומר נוסף

ראיון עם ד"ר רבקה נרדי ועוד מומחים "האם הגבר הישראלי משתנה לנו מול העיניים?" מאת מעינה שנהר מתוך "ידיעות אחרונות" 4.2.1998. - לקריאת הכתבה

ראיון עם ד"ר רבקה נרדי ועוד מומחים "גברים, המין החלש" מאת מלי קמפנר מתוך "ידיעות אחרונות" 17.4.1992. - לקריאת הכתבה

על הספר "גברים מאויימים ונשים חסרות מנוח " מאת מערכת Iwomen פורסם ביום 7.6.2008. - לקריאת הכתבה

המלצות

המלצה מאת פרופסור אסתר הרצוג

אנתרופולוגית ופעילה חברתית פמיניסטית


רבקה נרדי מביאה את הסיפור האישי של מגוון גדול של נשים ואנו הקוראות והקוראים יכולים ללמוד על הקשר הבלתי נמנע בין החוויה האישית-אינטימית לבין אידיאולוגיה שהיא לעולם "גדולה מהחיים". מטרתו של ספר זה היא לחזור ולהציע את חזון השוויון, כפי שיכול להתקיים, וזאת משום שהדבר חשוב וקריטי מדי לחיינו מכדי שנמשוך בכתפינו ונניח לו. אך בשל הפרספקטיבות שרכשנו עם השנים שחלפו אין אנו יכולות ויכולים להסתפק בכך. אנו רוצות ללמוד מה חושבות נשים פמיניסטיות על הפרקטיקה של הפמיניזם בחייהן שלהן. אנו רוצות ללמוד מה חושבות נשים צעירות שנולדו לעולם מודע יותר לזכויותיהן של נשים. המשך…